Bilgisayarlarda;
indirme işlemi yaptığınız “Apartman Yonetimi.zip” sıkıştırılmış
dosyası kolay hatırlayacağınız yeterli büyüklükteki bir depolama
ortamında açılır. Açıldıktan sonraki dizin yapısı şu şekildedir;
log, klasöründe yazılım paketinin çalıştırılması esnasında
oluşan hata ve uyarı kaytıları tutulmaktadır
raporlar
klasöründe program dahililnde oluşturulan tüm yazdırılabilir çıktılar
(Karar Defteri, Makbuzlar, İşletme Defteri vb.) “muhasebe
yılı/muhasebe ayı/” olacak şekilde klasörler altında saklanmaktadır.
veri
klasöründe yazılım paketi dahilinde kullanılan tüm bilgiler “PRJTKP”
olarak saklanmaktadır. Bu klasör içerisinde manüel değişiklik
yapmamanız önemlidir. Aksi takdirde programın düzgün çalışmaması veya
girilen bilgilerde tutarsızlıklar oluşmasına neden olabilirsiniz.
yedek
klasöründe, her ay sonunda kapanış işlemi yapılırken PRJTKP- 1
(ay numarası ile biten) yedekler otomatik olarak oluşturulmaktadır..
Hatalı işlem yapıldığında, ay numarası ile biten yedek, veri
klasörü altındaki dosya ile değiştirilerek işlemlere bu aydan başlamak
sureti ile devam edilebilecektir. Otomatik yedek alma dışında, program
üzerinden manuel yedek de alınabilmektedr. Bu işlem için, yazılım ana
menüsü üzerinden YARDIM->Ayarlar programı tıklandığında
açılan formdan yedek alma ve daha önceden alınmış yedeğe geri dönme
yapılabilir.
Bilgisayarlarda yazılım paketini çalıştırmak için baslat.bat
dosyası çift tıklanır. Android işletim sistemi yüklü akıllı cep
telefonlarında e-Apartman Yönetimi tıklanır. Başlangıç
işlemleri ilk açılışta çıkan formlar vasıtası ile aşağıdaki sırayla
tamamlanır.
Bilgisayarlarda, yazılım paketinin çalıştırmadan
önce son güncellemeleri kontrol etmesi, varsa güncel halinin
otomatik olarak indirilerek kullanılması için baslat(Guncellemeli).bat
dosyası çift tıklarınır.
Yazılım paketi kapsamında yönetim, bina,
daire, malik, oturan vb.girilen bilgilerin güvenliğinin sağlanması ve
ilgisiz kişilerin bu bilgilere erişiminin engellenmesi için kullanıcı
hesabı oluşturulması gerekmektedir. Kullanıcı hesabı oluşturmak için,
ana menüden PROGRAM->Giriş programı çalıştırılır. Açılan
ekranda e-Posta bilginiz ve başlangıçta beş basamaklı rastgele bir
şifre yazıp tamam tuşuna basılır. İlk defa kullanımda, TAMAM tuşuna
basıldığında, şekilde olduğu gibi YENİ
HESAP OLUŞTUR bağlantısı gözükür.YENİ
HESAP OLUŞTUR baplantısına tıklanarak hesap oluşturma işlemi
yapılır.
Açılan ekrandan. geçerli bir e-posta
adı ve takip eden ekranlarda sırasıyla; Kimlik Bilgileri ve
İletişim Bilgileri girilir. İletişim bilgilerini hatasız girmeye özen
gösterin zira bu bilgiler ileriki adımlarda yönetim ve bina tanımları
yapılırken her defasında yeniden giriş yapmanıza gerek kalmadan
otomatik olarak kullanılacaktır. Özet ekranında KAYDET tuşuna
basılarak kullanıcı oluşturma işlemi başlatılır. MERKEZİ VERİTABANLI
KULLANIM modunda; girmiş olduğunuz e-posta adresiniz doğru ise, bu
adresinize bir doğrulama bağlantısı gönderilir. Doğrulama bağlantısını
onaylayarak kullanıcı oluşturma işlemi tamamlanır.
Kullanıcı hesabı oluşturma işlemi
tamamlandıktan sonra artık yazılımı çalıştırmak için gerekli başlangıç
bilgileri girişine başlayabiliriz. Bu amaçla öncelikle
sitemizin/apartmanınızın yönetim bilgileri (yönetim adı, mevcut
yönetimin oluşturulma tarihi, dış kapı numarası, bulunulan il ve
adresi) girişi yapılır. Girilen verilerin kalıcı olması için KAYDET
tuşuna basılır.
Kaydet tuşuna basıldığında “Yönetim
bilgileri kaydetme işlemi başarıyla tamamlandı” mesajı alınınca İLERİ
tuşuna basılarak bir sonraki adıma geçilir. Hata mesajı alındığında
girilen bilgiler kontrol edilerek kaydetme işlemi tekrarlanır.
Bu ekranda,
sitenizde/apartmanınızda mal sahibi/oturan/görevli durumundaki şahıs
bilgilerinin girişi yapılır. İlk gelen ekranda iki şahıs bilgisinin ön
tanımlı olduğu görülür. Bunlar; yönetim adına sanal olarak oluşturulan
kurumsal kimlik ile, sistem tanımını yapan sizin bilgilerinizdir.
Bilgi girişi yapanın yönetici olduğu varsayımı ile işlemlere başlanır.
Eğer yönetici değil iseniz daha sonra değişiklik yapabilirsiniz.
Şahıs bilgisi girmek
için başlık altındaki adı ve soyadı metin alanlarına sırasıyla şahsın
adı ve soyadı yazıldıktan sonra ENTER yada YENİ KAYIT EKLE
tuşuna basılır. Ancak elinizde üyelerin isim ve soyadları listesinin
olduğu bir excel dosyanız var ise, bu dosya içerisini uygun formata
göre düzenleyip EXCEL DOSYASINDAN TOPLU YÜKLE tuşu ile bir
seferde aktarabilirsiniz. UYGUN FORMAT, Excel dosyası iki farklı
şekilde düzenlenebilir. Dosya içerisinde sütun başlıkları olmalıdır.
Eğer ad soyad aynı sütünda ise sütün başlığı ADSOYAD şeklinde
olmalıdır. Program aktarım yapmada önce aynı sütünda yazılmış ad soyad
bilgisini soyadından önce gelen boşluktan ayırarak adı soyadı
bilgisini ayrı ayrı oluşturur.Adı ve soyadı ayrı ayrı sütünlarda ise
adı sütun başlığı ADI, soyadı sütun başlığı SOYADI
şeklinde olmalıdır. Uygulamayı çalıştıran olarak sizin adınızın
bu listede olmasına gerek yoktur.
Bu şekilde tüm
şahısların bigi girişleri tamamlanınca İLERİ tuşuna basılarak
bir sonraki adıma geçilir.
Aidat toplama işlemlerinde
kolaylık sağlamak için aidat grupları oluşturulmuştur. Böylece aidat
miktarlarında bir değişiklik olduğunda sadece söz konusu tanımdaki
miktar alanını düzeltmek yeterli olacaktır. Yönetiminzde uygulanmakta
olan aidat toplama rejimine uygun olarak ekranda listelenen tanımlarda
gerekli miktar düzeltmesini yapın. Farklı gruplara ihtiyaç varsa
yenisini ekleyin. Söz gelimi tüm üyelerden standart olarak 300TL
toplanıyorsa, ,ilk kayıtta miktar hanesini çift tıklayarak
düzeltme yapın. Yapılan düzeltmenin geçerli olması için miktar
yazımından sonra enter tuşu ve arkasından KAYDET tuşuna
basmanız gerekmektedir. Girilen bilgilerde daha sonra da düzeltme
yapabilirsiniz.
Yönetimi oluşturan bina/konut
tanımıları ihtiyaç duyulan sayı kadar yapılabilir. Bu amaçla, YENİ
BİNA TANIMLAMA tuşuna basılır. Açılan pencerede sırasıyla bina adı
(örneğimizde Park Apartmanı), dış kapı numarası, daire sayısı, iskan
ve adres bilgileri girilir. Bu ekranda özellikle daire sayısı
bilgisi doğru girilmelidir. Sistem girilen sayı kadar otomatik olarak
daire tanımı oluşturur. Binalarda genellikle bir apartman görevlisi
dairesi bulunmaktadır. Girilen sayıya ilave olarak sistem fazladan
görevliler için olmak üzere bir daire tanımı daha yapmaktadır. Şayet
binanızda böyle bir daire yok ise daha sonra bu tanımı kullanıma
kapatabilirsiniz. İskan tarihi bilgi amaçlıdır.
Yazılım tarafından otomatik olarak
oluşturulan daireler için daire sahibi, oturan ve aidat
grubu bilgileri girişinin yapıldığı ekrandır. Mal sahibi bilgileri
eksiksiz tamamlanmalıdır. Oturan bilgisi girilmeyen daireler boş kabul
edilecektir. Boş dairelerin aidat borçandırması mal sahibi adına
yapılacaktır. Aidat grubu hanesinde seçilen aidat grubuna ait miktar
kadar aylık borçlandırma yapılmaktadır.
Malik bilgi girişi yapmak için ilgili daire üzerinde çift tıklama ile yada sağ tuş, açılan menüden malik seçimi ile şahılar listeleme programı çalıştırılır. Açılan şahıslar listesinin bulunduğu form bir miktar ana formun sağ tarafına kaydırılır. Şahıslar formu kapatılmadan;
Bu ekranda, muhasebe işlemlerine
başlayabilmek için gerekli başlangıç parametreleri girilmektedir. Bu
amaçla öncelikle muhasebe işlemlerine başlanacak dönemin başlangıç YIL
ve AY bilgisi seçilir. Söz gelimi yazılım paketini 2019 yılı
itibariyle kullanacak isek yıl seçimi 2019, ay seçimi OCAK olmalıdır.
Secilen dönem bilgisinin yönetimin oluşturulma yılı ile aynı olmasına
dikkat edilmelidir.
Diğer bir işlem ise yönetimin mevcut
parasal varlıklarının sisteme girilmesidir. Bu amaçla öncelikle kasa
tanımları yapılır. Şayet para akışı bir banka iüzerinden yapılmıyor ve
nakit olarak yönetisi kasasında bulunduruluyor ise mevcut listede
gözüken tanım yeterlidir. Banka üzerinden yapılıyor ise ilgili alana çift
tıklama ile banka adı girişi yapılır ve enter tuşuna
basılır. Örnek olarak TC Ziraat Bankası girilmiştir. Enter tuşuna
basılmaz ise girilen bilgiler siteme kaydedilmemektedir. Daha sonra
ilgili hesaba ait ŞUBE, HESAP ve İBAN numaraları girişi
sırasıyla yapılır.
Son olarak yönetimin mevcut parasal varlık miktarı girişi
eksiksiz olarak yapılmalıdır. Girilecek miktar ister bankada ister
nakit olarak kasada olsun, doğru yapılmaz ise bu rakamların üzerine
bindirilecek muhasebe işlemleri hatalı olur. Para miktarı girişi, BAKİYE
alanına çift tıklanarak yapılır. Eksi bakiye olması durumunda
yazılan rakamın başına (-) işareti konulur.
Bilgi
girişleri eksiksiz olarak tamamlandıktan sonra İLERİ tuşuna
basılır. Bu pencere kapatıldıktan sonra, başlangıç bilanço (devreden
KASA MIKTARLARI) değerlerinde düzeltme yapılamaz. Ancak YÖNETİM,
KONUTLAR, ŞAHISLAR VE DAİRELER ile ilgili bilgilerdeki eksiklerinizi
daha sonrada tamamlayabilirsiniz.
Başlangıç işlemleri
bilgilerini kontrol etmek ve varsa düzeltme yapmak için GERİ
tuşu, yazılımı kullanmaya başlamak için ; BAŞLANGIÇ İŞLEMLERİNİ
SONLANDIRARAK YAZILIMI KULLANMAYA BAŞLA tuşuna basınız. Pencere
kapandıktan sonra başlat.bat dosyasını çalıştırarak yazılımı
kullanmaya başlayabilirsiniz.